Stages
Liens
Club
Tournoi
Forum
Accueil

Espace
Membres


INSCRIPTION


 Index du Forum -> Offres/demandes de services -> Pirelli Angel GT Tire Review


Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
aderfp633



Inscrit le: 27 Sep 2011
Messages: 7915
Localisation: England

MessagePosté le: Lun Sep 02, 2013 2:32 pm    Sujet du message: Pirelli Angel GT Tire Review Répondre en citant

Pirelli Angel GT Tire Review New Angel ST replacement has improved cold and wet grip, plus better durability.
That minuscule contact patch under your tires is a miracle worker, considering all the grip it provides for acceleration, cornering and braking on varying surfaces. But it’s also vulnerable,adjustable motorcycle levers, because cold grip, wet weather and durability are racing equipment the classic tough jobs for street rubber. With its new Angel GT sport-touring radial, Pirelli seeks to expand all three capabilities.Available in 16- and cheap motorcycle accessories 17-inch sizes, the Angel GT has one spiral steel belt in common with the outgoing Angel ST, but beyond that it’s t Orient Express Racing otally new. As Pirelli explains, most wear occurs as the working surface slows under compression and then accelerates while rotating away from the road. Since physics can’t be changed, the company revised the tire construction to widen and shorten the contact patch for improved wear characteristics.Grip is a functi motorcycle helmet sale on of the tire carcass conforming to the road surface, and the rubber compound’s ability to cling microscopically to it. Pirelli reports much progress in the brake clutch levers formulation of billet mirrors the polymers and silica used to provide cold grip, wet-weather grip and longevity. An improved profile providing a linear transition from straight up to full lean, as well as a grippier tread compound at the sides, further expand the Angel GT’s cornering appetite.Water-dispersal grooves are evolutionary and to prove it, Pirelli began the press launch in Brindisi, Italy, with braking runs on the wetted deck of the aircraft carrier Cavour. Given the deck’s toothy nonskid surface, we expected good results, and indeed the Kawasaki Z1000 testbikes hauled down from 50 mph without drama.The Angel GT is targeted at naked-bike, sport-touring, sportbike and touring adjustable Lever riders who want multi-season traction and durability. Hence, bikes such as a Kawasaki Versys, Yamaha YZF-R1 and BMW R1200RT greeted us at Porsche’s Nardò Technical Centre, whose 3.8-mile road course provided fast sweeping corners, hairpins, undulating pavement, esses and even a 170-mph straight. We tried the new Pirelli Angel GT on five different motorcycles, and found it provided uniformly excellent feel, and a high degree of confidence and stability. The testing proved it’s a racetrack-capable sport-touring tire that also appears well suited for the road.Click here for an interview with Pirelli’s Piero Misani, who discusses the challenges inherent in creating a new sport-touring tire.Pirelli Angel GT tire close-up'>Pirelli Angel GT testing aboard aircraft carrier - action shot #1'>Pirelli Angel GT testing aboard aircraft carrier - action shot #2'>Pirelli Angel GT testing aboard aircraft carrier - action shot #3'>Pirelli Angel GT - set face'>Pirelli Angel GT - set isometric'> clutch and brake levers -->
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    www.badminton-web.fr Index du Forum -> Offres/demandes de services
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum





Contactez-nous !


Recopiez le mot badminton ici :

Votre nom (ou Pseudo) :
 

Votre adresse mail :
 

Votre message :
 

 



A propos de ce site...


Badminton-web est développé et maintenu par www.agence404.com, 1 rue Suffren à Nantes (RCS Nantes B 498 013 432).
Il est hébergé par Celeonet.

L'ensemble du présent site : rédactionnel, éléments graphiques, ergonomie générale et tout autre composante, est déposé et protégé par un copyright. Aucune copie n'est autorisée a priori.

Les demandes d'échanges sont toutefois bienvenues. Pour ce faire, utilisez le formulaire ci à gauche.




Qui sommes-nous ?


Khazâd, c'est mon pseudo, et je suis votre interlocuteur principal sur Badminton-web.fr. Passionné de web, je suis entouré par une fine équipe de collaborateurs tous aussi passionnés que moi.

Lydia, rédactrice on-line, transforme nos contributions "sms" en vrai bon français.
GG est le roi du forum, qu'il anime,
Fred est aux p'tits soins pour les bad-conseils,
Badidonk est notre partenaire qui alimente l'agenda du Badminton,
Patrice, Julien et l'équipe de +2bad vous proposent régulièrement leurs articles.

Et puis vous, chers lecteurs, qui contribuez chacun à votre mesure à la richesse, à la pertinence et à la convivialité qui fait l'âme de ce site qui est le vôtre !